Home

Cara Memasak Sup ayam mammee chefff 😘 Cepat 4 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Sup ayam mammee chefff 😘 di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Sup ayam mammee chefff 😘 yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Resepi Sup Ayam paling mudah tapi sedap! Bahan-bahan yang diperlukan pon senang je. Iday guna sup bunjut dalam resepi ini.

Sup ayam mammee chefff 😘 - velavinkabakery.com Kamu bisa membuatnya langsung di dalam rumah. Sup ayam ala mamak (chicken soup malaysian indian muslim style). Hari ini saya menyediakan Sup Ayam mengikut apa yang disarankan di pek pembungkusan Rempah Sup Adabi.

11 Ingredients of Resepi Sup ayam mammee chefff 😘

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Sup ayam mammee chefff 😘 ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 11 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - ayam setengah kiloo.
  2. Sedia - air agak2 (nak pekat kurangkan,nak lebih2 kan).
  3. Sedia - kentang 3 biji potong kecik2.
  4. Sedia - bawang merah 4 biji.
  5. Sedia 6 ulas - bawang putih.
  6. Sedia - halia 5 inc.
  7. Sedia - kiub pati ayam 2 ketul.
  8. Sedia - mamme cheff REMPAH RATUS(BAHAN UTAMA).
  9. Sedia daun - sup.
  10. Sedia daun - bawang.
  11. Sedia - garam @ secukup rasa + ajinomoto.

Bukan cara saya menyediakan sup yang biasa yang mana saya akan tumis darat. Masukkan ayam dan rempah sup yang dibancuh dengan segelas air. Sup ayam merupakan salah satu menu andalan keluarga yang bisa dinikmati oleh semua anggotanya, dari anak-anak hingga orang tua. Tidak hanya itu, bahan pembuatannya yang terbilang awet disimpan di lemari es, memudahkanmu mengolahnya kapan saja.

4 Cara - Cara Sup ayam mammee chefff 😘

Dah ada 11 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Sup ayam mammee chefff 😘 pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Saya suke hiris je sbb nanti dalam sup saya boleh ambil je xkalau blend die halus trus hilang crunchy.. so boleh ikot suke nk potong atau blend....
  2. Dah layu boleh masukan rempah ratus serbaguna + kiub ayam + ayam + air + kentang....
  3. Tunggu kentang dah lembut,, baru masuk perasa + garam + daun sup dan daun bawang....
  4. Done siap dihidangkan, boleh makan dengn bihun atau nasi, tapi kalau sup tulang memang padu makan dengann nasi... mana nk dapatkan mamee cheff ni, saya beli kat pasaraayaaa je...

Akan tetapi, memasak sup ayam tidak. Bihun sup ni boleh di masak menggunakan ayam, daging dan tulang tapi untuk cara yang paling ringkas dan mudah elok di masak bihun sup ayam je. Yelah, ayam ni kan cepat untuk di masak. Sup ayam adalah sup yang terbuat dari ayam, yang dicampur dengan berbagai bahan makanan lainnya. Sup ayam klasik terdiri dari kaldu encer, yang dimasukkan potongan ayam atau sayuran; umumnya ditambahkan dengan pasta.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Sup ayam mammee chefff 😘 ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!