Home

Resepi Nasi beriyani ayam Sedap 5 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Nasi beriyani ayam di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Nasi beriyani ayam yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Hari ni Kak Long kongsikan Resepi Nasi Beriani Gam Ayam. Bukan kalengĀ² tau nasi briyani ni. Kalau ada Cashew Nuts atau kismis di rumah tu, boleh juga Goreng sikit dalam sedikit minyak.

Nasi beriyani ayam - velavinkabakery.com This video is about Tefal Spherical Rice Cooker Chicken Beriyani Recipe. Spiced rice accompanied with delicious curry chicken, 'Nasi Briyani' is the love of many Malaysians at Indian or Malay food outlets. Malaysian Nasi Briyani, Nasi Biriyani, Nasi Biriani, Nasi Birani.

25 Bahan - Bahan Resepi Nasi beriyani ayam

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Nasi beriyani ayam ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 25 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Perapan.
  2. Sedia 1 - ekor ayam(potong 16).
  3. Sedia 1 - sdk garam bukit.
  4. Sedia 2 - sdb rempah beriyani.
  5. Sedia - Kisar.
  6. Sedia 1 - biji bawang besar.
  7. Sedia 8 - biji bawang ros.
  8. Sedia 4 ulas - bawang putih.
  9. Sedia 5 - biji cili padi hijau.
  10. Sedia 5 - tangkai daun pudina.
  11. Sedia - Nasi.
  12. Sedia 1 kg - beras basmathi (rendam 1 jam).
  13. Sedia 4 - sdb rempah beriyani.
  14. Sedia 1/2 cawan - susu cair.
  15. Sedia 1 - sdb susu pekat.
  16. Sedia 3 - sdk garam bukit.
  17. Sedia 2 batang - kayu manis.
  18. Sedia 4 - .
  19. Sedia 4 - biji buah pelaga.
  20. Sedia 2 - sdb minyak sapi.
  21. Sedia 1 cawan - minyak masak.
  22. Sedia - Taburan.
  23. Sedia 1 - biji tomato.
  24. Sedia 1 - tangkai daun parsley/ketumbar.
  25. Sedia 1/2 cawan - kismis.

Nasi beriyani ayam sedap dimakan bersama lauk sekali seperti rendang dan ayam masak merah. Anak-anak pula suka makan nasi beriyani kerana tampilannya menarik dan rasanya juga sedap. IPOH - [DIKEMAS KINI] Nasi beriani kambing, kuah dal dan ayam varuval antara menu yang dijanjikan akan dimasak oleh pasangan YouTuber 'Sugu Pavithra' jika Perdana. Nasi Beriani Yang Sedap Cara Paling Mudah.

5 Cara Memasak Nasi beriyani ayam

Dah ada 25 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Nasi beriyani ayam pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Perap ayam dalam 1 jam.
  2. Kisar semua bahan dan tumis..masukkan sekali bunga lawang,kayu manis,buah pelaga...tumis spi garing.
  3. Masukkan beras,susu,susu pekat,garam air....masak nasi.
  4. Sementara itu..goreng ayam sekejap biar luar dia garing sikit.
  5. Bila air nasi agak kering...susun ayam di bahagian atas...taburkan bahan taburan..dan masak lagi 15 minit...siap...

Perapan Sedap Mesti Cuba!.tambahan nasi seperti nasi briani, nasi briyani, biryani, nasi beriani, dan lainnya. Caranya campurkan daging dada ayam bersama dengan bumbu ayam sampai merata. Aroma nasinya yang wangi, ditambah pula dengan ayam goreng special dan kuah yang power. Pendek kata, Nobody will say 'no' to nasi beriani kan? Nasi tim ayam, sajian bergizi dan lezat untuk berbagai suasana.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Nasi beriyani ayam ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!