Home

Cara Memasak Sawi asin n ayam masak lemak cili api.. Cepat 11 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Sawi asin n ayam masak lemak cili api.. di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Sawi asin n ayam masak lemak cili api.. yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. This is a family-favourite recipe that originates from my hometown, Negeri Sembilan. It is a very simple but delicious dish to make. Bila dia bercerita cara bondanya memasak masak lemak cili padi ayam menyebabkan saya menelan nelan air liur.

Sawi asin n ayam masak lemak cili api.. - velavinkabakery.com Menu yang senang dan sedap bagi saya. Sebenarnya ada banyak cara nak masak ayam masak Saya sediakan video ayam masak lemak kat bawah ni. Boleh la tengok ye sebelum masak tu.

11 Bahan - Bahan Resepi Sawi asin n ayam masak lemak cili api..

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Sawi asin n ayam masak lemak cili api.. ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 11 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Sawi asin/kubis asin.
  2. Sedia 2 batang - serai(ditumbuk).
  3. Sedia 1 helai - daun kunyit.
  4. Sedia Sedikit - belacan.
  5. Sedia 1 - labu bawang merah.
  6. Sedia 1 ulas - bawang putih.
  7. Sedia 10 - tangkai cili padi.
  8. Sedia - Kunyit basah/kunyit serbuk.
  9. Sedia - Perasa.
  10. Sedia - Santan.
  11. Sedia 1 cawan - air.

Lepas tengok tu jangan lupa subscribe ok… resepi ayam masak cili padi. AYAM MASAK LEMAK KUNING - adalah salah satu resepi yang mudah tapi sedap dan sangat sesuai di masak ketika hari yang sibuk. Bahan resepi masak lomak cili api ayam kampung : Untuk masak lemak cili api udang pun boleh guna resepi ini ya. Kalau air nampak kering tambah air.

10 Cara Memasak Sawi asin n ayam masak lemak cili api..

Dah ada 11 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Sawi asin n ayam masak lemak cili api.. pula. Simple saja cuma 10 langkah.

  1. Kisar bahan2 seperti di dalam gambar....
  2. Didih kan air kemudian masukan bahan yg dikisar TD... beserta dgn serai....
  3. Setelah kuah mendidih....masukan ayam....
  4. Tunggu hingga ayam itu empuk....
  5. Masukan sayur asin.....
  6. Daun kunyit....gaulkan BG mesra...tgu seketika.
  7. .
  8. Baru masukan santan serta perasa...santan ikut kepekatan masing2 yerr.
  9. Masa ni kecilkan api...kita x Mo santan itu pecah...kacau selalu.
  10. Ok dah siap....

Tuk bagi ayam masak lemak cili api sedap,jangan buang kulit ayam semua. Masak ayam lemak cili padi ni paling simple dan tak renyah. Sebab kadang tu kalau dah tahap malas sangat nak beli bahan lengkap, guna je apa yang Tapi, resepi yang ni Dya nak kongsikan cara simple masak ayam lemak cili padi. Sebab bahan yang digunakan pun simple. Masak dengan api sederhana sehingga ayam empuk.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Sawi asin n ayam masak lemak cili api.. ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!