Home

Resepi Ayam masak lemak cili api sedap berkrim Sedap 3 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Ayam masak lemak cili api sedap berkrim di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam masak lemak cili api sedap berkrim yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Ayam masak lemak cili api simple Resepi Ayam Masak Lemak Cili Api cara Negeri Sembilan yang sangatlah sedap. Ayam Masak Lemak Cili Padi dengan Tips dan Rahsianya.

Ayam masak lemak cili api sedap berkrim - velavinkabakery.com Masukkan bahan tumbuk dan kacau rata rata bersama ayam hingga sebati. AYAM MASAK LEMAK KUNING - adalah salah satu resepi yang mudah tapi sedap dan sangat sesuai di masak ketika hari yang sibuk. Menu simple saya hari ni ayam masak lemak cili padi.

11 Bahan - Bahan Resepi Ayam masak lemak cili api sedap berkrim

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam masak lemak cili api sedap berkrim ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 11 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Bahan bahan:.
  2. Sedia 8 - ketul ayam.
  3. Sedia 2 batang - serai (diketuk).
  4. Sedia 1 kotak - santan.
  5. Sedia 1 - asam keping.
  6. Sedia - Garam sesedap rasa.
  7. Sedia - Bahan kisar:.
  8. Sedia - Air.
  9. Sedia 1 - biji kunyit hidup.
  10. Sedia 8 - biji cili api merah/hijau.
  11. Sedia - Perap ayam dan bahan kisar 30 minit.

Menu yang senang dan sedap bagi saya. Sebenarnya ada banyak cara nak masak ayam masak Saya sediakan video ayam masak lemak kat bawah ni. Boleh la tengok ye sebelum masak tu. Masak ayam lemak cili padi ni paling simple dan tak renyah.

3 Cara Penyediaan Ayam masak lemak cili api sedap berkrim

Dah ada 11 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam masak lemak cili api sedap berkrim pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Panaskan minyak, masukkan kesemuanya dalam kuali (tips: lebihkan santan jika mahu kuah lemak berkrim, lagi pekat lagi sedap)..
  2. Tunggu sehingga ayam masak..
  3. Siap..

Sebab kadang tu kalau dah tahap malas sangat nak beli bahan lengkap, guna je apa yang ada kat rumah Memang masak lemak Negeri Sembilan sedap gila! Tapi, resepi yang ni Dya nak kongsikan cara simple masak ayam lemak cili padi. Resep Ayam Kecap Spesial Resep masakan ayam yang lezat dengan bumbu kecap bisa digoreng Siapkan panci rebusan dengan api sedang dan beri air secukupnya. Tunggu sampai mendidih dan masukkan Resep masak ayam kecap berikutnya yang bisa kita buat adalah dengan bumbu semur. Lauk klasik Ayam Masak Lemak Kuning sudahpun siap untuk dinikmati!

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam masak lemak cili api sedap berkrim ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!