Home

Cara Membuat Puding Karamel Tanpa Telur Cepat 10 Bahan

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Puding Karamel Tanpa Telur di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding Karamel Tanpa Telur yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Assalaamu alaikum, kali saya membuat dan berbagi resep puding karamel tanpa telur. Tekstur pudingnya sangat lembut ditambah rasa karamel yang wangi membuat. Resepi Puding Karamel Tanpa Telur, dessert atau pencuci mulut yang sangat sedap.

Puding Karamel Tanpa Telur - velavinkabakery.com Masa duduk di rumah lama dulu ada sorang penjual puding karamel yang Kebanyakkan orang jual puding karamel ni selalunya puding yang menggunakan telur. So kali ni saya nak share resepi puding karamel tanpa. Puding karamel anda sudahpun siap untuk dihidangkan!

10 Ingredients of Resepi Puding Karamel Tanpa Telur

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding Karamel Tanpa Telur ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 10 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Bhan A utk karamel msak dlm loyang dgn api yg kcil hngga perang.
  2. Sedia 3-4 - sudu besar gula.
  3. Sedia - Bhan B :.
  4. Sedia 4 cawan - air.
  5. Sedia 10 gram - serbuk agar-agar.
  6. Sedia 1 tin - susu cair.
  7. Sedia 1/2 cawan - susu pekat.
  8. Sedia 3 - sudu besar tepung kastard.
  9. Sedia - Tmbahan hiasn :.
  10. Sedia - NataDeCoco / Koktail (buahan).

Nikmati ketika puding karamel masih sejuk. "Sedapnya puding karamel. Kalau buat hujung minggu ni mesti seronok. Tapi, ada tak resepi yang tak payah guna telur? Memang nikmat makan puding karamel, sejuk rasa tekak.

7 Instructions Puding Karamel Tanpa Telur

Dah ada 10 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding Karamel Tanpa Telur pula. Simple saja cuma 7 langkah.

  1. Bhan A: Mula2 buat gula hngus sprti gmbar di ats. Tburkn gula ke dlm l0yang, kcau dan gna api kcil msak hngga gula mnjdi perang, jgn smpai hngus nnti phit rsanya, kcau smpai gula mnjdi cair dan tak bktul2, kmdian rtakn ksluruhn l0yang. Lps tu ktpikn biar sjuk dhlu..
  2. Bhan B: Stukn smua bhn2: air, srbuk agar2, ssu cair, ssu pkat, gula dan esen kcuali tpung kstard. Kcau ats api yg kcil smpai mndidih..
  3. Bla dah mndidih msukkn tpung kstard, kcau lgi smpai sbati smuanya. * (adunan msti dikcau sllu ye tkut tpung kstard akn brktul2 nnti). Apbla dah mngglegak dan adunan klihatn sdkit pkat. Ttup api dan tuangkn prlahan2 ke dlm l0yang yg brisi gula hngus tdi. * TakeN0te : (klau tpung kstard npk bktul2 blh tpiskn dgn pnpis smbil tuang ke dlm l0yang ye). Sjukkn sbntar sblm dimsukkn ke dlm pti ais. Dah rsa suam2 kuku blh msukkn trs shngga puding mngeras..
  4. Haa dah sjuk mngeras pun… * (start msuk puding ke dlm pti ais jam pkul 11am then kluar hdangkn pkul 2pm… nsib jga smpat sjuk dan mngeras sbb tak sbr rsa nya nak ngap!!!)..
  5. Trblikkn puding ke ats pnggan….
  6. Dan hiaskn dgn NataDeC0c0 tdi… Extra buah2 yg lain….
  7. Blehlh pt0ng dan hdangkn… Cuaca pnas2 ni mmg sy0k klau lyn puding… Trasa sjuk tkak tu… Mmg tak dpt bygkn rsa ksdapn tu 😋😋😋….

Lebih-lebih lagi kalau dapat waktu tengah panas, kan? puding karamel tanpa telur memang sangat sesuai dimakan untuk menu juadah berbuka puasa terutama yang punya anak kecil yang baru-baru belajar makna berpuasa. seharian menahan lapar dan dahaga memang nikmat bila makanan yang sejuk-sejuk masuk kat tekak..puding karamel tanpa telur sangat sesuai untuk dimakan untuk menu berpuasa puasa berpuasa terutama mereka yang mempunyai anak kecil yang baru-baru ini mengetahui makna puasa. semua hari lapar dan haus adalah lazat apabila makanan sejuk untuk memasuki kat. Puding Karamel tanpa telur ini memang sangat mudah dan tentunya sedap. Bagi yang nak makan manisan ini tapi 'takut' dengan jumlah telur yang digunakan, bolehlah cuba resipi Puding Karamel yang tak guna telur perkongsian saudari Mariana Zainal ni. Antara puding yang menjadi fav ramai ialah resepi puding karamel gula hangus. Kami berikan khas untuk anda , cara tutorial lengkap beserta video untuk resepi puding karamel gula hangus tanpa telur.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding Karamel Tanpa Telur ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!