Home

Resepi Poket Ajaib Ayam Panggang Enak 24 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Poket Ajaib Ayam Panggang di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Poket Ajaib Ayam Panggang yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Ayam bakar atau ayam panggang merupakan hidangan yang cukup terkenal di Malaysia dan Indonesia. Bukan sahaja mudah dan senang disediakan malahan bahan-bahannya pun mudah didapati di pasar raya. Lihat juga resipi-resipi untuk Poket Ajaib Ayam Panggang.

Poket Ajaib Ayam Panggang - velavinkabakery.com Lihat juga resipi-resipi untuk Poket Ajaib Ayam Bakar. Ayam Panggang - Menu masakan paling sempoi dan sedap dimakan dengan nasi panas. Yeahhh. siapa yang tak suka ayam panggang kan?

24 Bahan - Bahan Resepi Poket Ajaib Ayam Panggang

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Poket Ajaib Ayam Panggang ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 24 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Bahan perap:.
  2. Sedia 1 keping - dada ayam perap semalaman.
  3. Sedia 1 - sudu kecil serbuk lada hitam.
  4. Sedia 1 - sudu kecil serbuk lada putih.
  5. Sedia 1 - sudu kecil garam.
  6. Sedia - Bahan poket :.
  7. Sedia 1 - buku roti sandwich.
  8. Sedia 1 - biji telur.
  9. Sedia 1 - mangkuk breadcrumbs.
  10. Sedia 1 - acuan bulat/permukaan gelas bulat.
  11. Sedia - Bahan inti:.
  12. Sedia 2 - sudu besar mayonis.
  13. Sedia 1 - sudu kecil serbuk lada hitam.
  14. Sedia 1 - sudu kecil serbuk lada putih.
  15. Sedia 1 - sudu besar sos tomato.
  16. Sedia 1 - sudu besar sos mustard.
  17. Sedia 1 - sudu kecil garam.
  18. Sedia 3 - tangkai bayam brazil.
  19. Sedia 3/4 - lada benggala didadu.
  20. Sedia 1/2 - biji bawang besar.
  21. Sedia 3/4 - timun jepun.
  22. Sedia 1 - biji tomato.
  23. Sedia 1/2 - biji perahan jus limau nipis.
  24. Sedia 1 - biji telur hancur.

Anak-anak kecil pun suka makan ayam panggang. Dan menu masakan ayam panggang adalah antara yang paling mudah nak dibuat. Menu macam ni boleh dimasak dengan pelbagai cara. Ayam panggang ini cukup flavourful dengan penggunaan perapan sos barbeku, jus lemon, herba rosemary kering, halia, dan bawang putih.

10 Cara Memasak Poket Ajaib Ayam Panggang

Dah ada 24 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Poket Ajaib Ayam Panggang pula. Simple saja cuma 10 langkah.

  1. Bahan2:.
  2. Perap isi ayam semalaman atau selama 10minit pun ok dah..
  3. Bakar je dalam air fryer setkan masa yg sesuai. 180c selama 20minit. Kemudian racik2 halus isi ayam..
  4. Dalam mangkuk gaul semua isi ayam dengan bahan inti hingga sebati. Jangan lupa perasakan dengan garam dan gula..
  5. Tekap roti dengan gelas jika tiada acuan bulat..
  6. Gelek dengan penggelek roti yg telah ditekap kemudian Gamkan bahagian tepi roti dengan bancuhan tepung gandum dan air..
  7. Celup roti tadi dalam telur dan breadcrumbs..
  8. Angkat dan toskan minyak.
  9. Belah separuh roti dan isikan dengan inti yg telah disediakan pada awal tadi..
  10. Siap!.

Rasanya sedikit masam-manis, dan anda boleh gunakan perapan yang sama untuk membuat sayur panggang seperti lobak merah, capsicum dan terung! Memang lazat untuk dihidangkan sebagai sajian makan malam keluarga. Alat Panggang Ikan Ayam Bakar / Griller Bbq Grilling Grill Ruby. Gratis Ongkir. pemanggang ajaib merk maspion alat panggang panggangan bakar ayam ikan. Alat Panggang Portable Lipat Happy Grill Pemanggang Ikan.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Poket Ajaib Ayam Panggang ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!